Η Microsoft, η Amazon Web Services (AWS) και η Google εργάζονται εντατικά για να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα στις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Αυτή η στρατηγική αντανακλά την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφοροποίηση και ασφάλεια στις παγκόσμιες επιχειρηματικές δραστηριότητες, καθώς και την επιθυμία να αποφευχθούν πιθανοί κίνδυνοι που σχετίζονται με την πολιτική και οικονομική κατάσταση στην Κίνα.
Microsoft: Επέκταση στην Ευρώπη και διαφοροποίηση των κέντρων δεδομένων
Η Microsoft έχει επενδύσει σημαντικά στην επέκταση των κέντρων δεδομένων της στην Ευρώπη, με στόχο την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πελατών και την αποφυγή εξάρτησης από την Κίνα. Το 2016, ανακοίνωσε την κατασκευή του πρώτου κέντρου δεδομένων Azure στη Γαλλία, στο πλαίσιο μιας επένδυσης 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ανάπτυξη των υπηρεσιών cloud της στην Ευρώπη. (techcrunch.com)
AWS: Επέκταση στην Κίνα και στρατηγικές διαφοροποίησης
Η AWS, θυγατρική της Amazon, άνοιξε το δεύτερο κέντρο δεδομένων της στην Κίνα το 2017, σε συνεργασία με τοπικό εταίρο, την Ningxia Western Cloud Data Technology. Αυτή η κίνηση ήρθε μόλις έναν μήνα μετά την άρνηση της AWS να αποχωρήσει από την Κίνα, παρά την πώληση ορισμένων φυσικών υποδομών στην εταιρεία Beijing Sinnet, προκειμένου να συμμορφωθεί με τους τοπικούς κανονισμούς. (techcrunch.com)
Google: Αντιμονοπωλιακές ενέργειες και στρατηγικές διαφοροποίησης
Η Google έχει αναλάβει νομικές ενέργειες κατά της Microsoft στην Ευρώπη, κατηγορώντας την για αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές αδειοδότησης που περιορίζουν την ελευθερία επιλογής των πελατών. Συγκεκριμένα, η Google κατέθεσε καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υποστηρίζοντας ότι η Microsoft χρησιμοποιεί αθέμιτες πρακτικές για να κρατήσει τους πελάτες της στην υποδομή Azure. (techcrunch.com)
Συμπέρασμα
Η στρατηγική των Microsoft, AWS και Google να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα στις αλυσίδες εφοδιασμού τους αντανακλά την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφοροποίηση και ασφάλεια στις παγκόσμιες επιχειρηματικές δραστηριότητες. Αυτές οι κινήσεις περιλαμβάνουν επενδύσεις σε νέες αγορές, νομικές ενέργειες και στρατηγικές διαφοροποίησης, με στόχο την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πελατών και την αποφυγή πιθανών κινδύνων που σχετίζονται με την πολιτική και οικονομική κατάσταση στην Κίνα.






